شهادت امام جواد (ع) تسلیت باد

^︵^ عشق مجازی ^︵^

با سلام ... ورود شمارا به وبلاگ ^︵^ عشق مجازی ^︵^ خوش آمد میگویم ... برای مشاهده کامل مطالب از آرشیو مطالب وبلاگ استفاده کنید.

امام جواد علیه‌السلام: تا هنگامی که سپاسگذاری بندگان ادامه دارد نعمتهای خداوند قطع نمی‌شود.

شهادت مظهر جود و سخا و علم و معرفت، تسلیت و تعزیت.

آخرین روز ذیقعده سال ۲۲۰ هجری قمری حضرت امام « محمد تقی » (ع) ، از نوادگان پاک رسول گرامی اسلام (ص ) به شهادت رسید . آن حضرت را به خاطر بخشندگی زایدالوصفی که داشت ، « جواد » نامیدند که به معنای بخشنده است.

امام جواد (ع) در ماه رمضان سال ۱۹۵ هجری قمری متولد شد و بعد از شهادت پدر بزرگوارش امام رضا (ع) ، امامت و رهبری مسلمین را عهده دار شد . دوران زندگی و امامت امام جواد (ع) ، عصر شکوفایی تمدن اسلامی و رواج اندیشه های اعتقادی و فلسفی و ورود مکاتب غربی یونان و روم به جهان اسلام بود . در این دوران با توجه به عظمت علمی و مقام معنوی امام جواد (ع) ، علما و دانشمندان از هر سو برای بهره گیری از علم و دانش آن حضرت به سوی مدینه می شتافتند .
برگزار کردن جلسات بحث و مناظره با دانشمندان مذاهب مختلف ، آموزش و تعلیم و تربیت مردم ، خصوصا اندیشمندان و همچنین افشای سیاستهای ضد انسانی و ضد مردمی حاکمان وقت ، ازجمله فعالیتهای علمی ، فرهنگی و سیاسی امام جواد (ع) بود . اینگونه فعالیتهای امام (ع) ، مردم را آگاه می کرد و حکومت ظالمانه سلسله عباسی را در معرض خطر قرار می داد . به همین جهت معتصم حاکم وقت ، امام جواد (ع) را درحالیکه ۲۵ سال بیشتر سن نداشت ، به شهادت رساند . شهادت زود هنگام آن حضرت ، گویای این نکته است که حکومتهای جور و ستم ، از فعالیتهای امام جواد (ع) در پاسداری از فرهنگ و ارزشهای اسلامی و روشنگریهای آن حضرت ، احساس خطر می کردند . ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام محمد تقی (ع) ، یکی از اندرزهای آن حضرت را برایتان نقل می کنیم :
« آن کس که بدون آگاهی ، عمل می کند ، بیش از آنچه که اصلاح کند ، فساد و تباهی به بار می آورد . »



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ دو شنبه 24 مهر 1391برچسب:,

] [ 20:48 ] [ حبیب ]

[ ]

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه